The Soundtrack of Alice

Okej, jag tänkte att ni skulle få se lite musik som jag ar som minnen genom livet.
Det kan vara bra eller skitdåliga låtar.
.
1. Pappa har sedan jag var liten spelat den här låten för mig och jag har kunnat den utantill sen jag var typ 5.
Många bilturer med denna låt har också förekommit. Jakob Hellman – Vara Vänner
2. Sommeren 2009!!! HAHAHA Martin – (Du Ar Sa) Yeah Yeah, Wow Wow
3. Min tunnelbanelåt genom tiderna. U2 – Beautiful Day
4. Jag grät, jag hörde låten, jag började plötsligt dansa galet i mitt rum. The Magic Numbers – Take A Chance
5.  Det är för pinsamt att säga varför jag har såna minnen till den här låten... Men för att förenkla det hela så var jag lyckligast i världen en gång då jag lyssnade på Guns N' Roses – Paradise City
6. Ett av de första banden jag lyssnade ordentligt på! Lite pinsamt, men det var ju minnen genom livet. My Chemical Romance Piano Tribute – This Is How I Disappear
7. Hur mycket kan man balla ur för en låt egentligen???  The Killers – Mr. Brightside
8. Jag dansar inombords! Den här låten har jag alltid städat mitt rum till. Boney M. – Daddy Cool
9. Har starka minnen när jag går en promenad i solen för ett halv år sen. Några perfekta minuter. Även fast den just nu är lite som en hatlåt för pga sönderspelning. Coldplay – Viva La Vida
10. Jag har aldrig riktigt gillat Håkan Hellström. Första gången jag hörde den här grät jag. Håkan Hellström – Hurricane Gilbert
11. Min första Johnny Cash-upplevelse. Sitter i mig sen väldigt liten, Kommer ihåg när min pappa brukade spela den här i blåa rummet! Johnny Cash – Hurt
12. När jag var riktigt riktigt arg på en person knarkade jag den här låten. Green Day – American Idiot
En regnig dag fick den här låten mig att tro att det var solsken. Håkan Hellström – En Midsommarnattsdröm
13. Sommarkänslor.. Eagle-Eye Cherry – Save Tonight
Så det var mina livslåtar... Som sagt. De flesta av de är inte bra... Men det är mina minnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0